22 Kasım, 2006

CGM - Consumer Generated Media

Internetin dunyamizi adim adim degistirdigi yillari yasiyoruz. Bugun 30lu yaslarinda olanlar, Commodore 64 veya Atari ile tanistiklari dijital dunyanin nasil adim adim gunluk hayatlarini kapladigini gozleyebiliyorlar. Gencler icinse dijital dunya (Internet, cep telefonlari ve bunlara bagli servis / hizmetler) hayatin vazgecilmez bir parcasi. Gencler oncesini bilmiyor ve hatta hayal bile edemiyorlar.

Artik kendi gazetemizi cikartabilir, kendi televizyon programimizi yapabilir, kendi hazirladigimiz muzik ve videolarla yuzbinlere varan bir hayran kitlesine sahip olabiliriz. Cunku su anda kurumsal icerikden daha fazla tuketici kaynakli icerik uretildigi bir dunyada yasiyoruz. Consumer Generated Media (CGM) onemli bir fenomen. Reklamcilardan, marka sahiplerine, politikacilardan, gazetecilere herkesin gozu tuketici kaynakli iceriklerin uzerinde.

Bu konuyu orneklerle detaylandiracagim onumuzdeki gunlerde. Simdilik size bir kac baslangic noktasi:

Technorati'ye gore dunyanin en populer 100 blogunun oldugu liste:
http://www.technorati.com/pop/blogs/?faves=1

Ciddi bir cilginlik ve Televizyonlari kiskandiran, hatta tuketicilerin videolari ile yayin yapan televizyonlar ortaya cikmasini saglayan video sitesi:
YouTube

Son olarak her eve her kisiye bir sayfa diyen MySpace:
MySpace

Iyi eglenceler...
 

Powered by Blogger